fredag den 6. marts 2015

Syet påskepynt

Ved godt det ikke er påske endnu,men er så småt begyndt på lidt påskepynt(så er jeg også sikker på at få det lavet i tide;0)

Hvornår pynter I til påske eller pynter I slet ikke??

Vi har en fast tradition for, hvornår vi pynter op til jul. Det er d. 1.dec eller 1.søndag i advent(afhængig af hvordan dagene "falder").
Vi pynter også til påske,men ikke på et bestemt tidspunkt,bare inden påske:0)Jeg plejer faktisk at være lidt sent på den med påskepynten,sååååååå i år prøver jeg at være på forkant;0)
Jeps,indrømmet det gik lidt stærkt med at sy dem på hakkebrættet,(glemte at sy et øje på;0)men vigtigst af alt, jeg er  kommet i gang med at sy igen:0)
Denne weekend er fri weekend(i hvert fald fra arbejde;0)
I aften står den på galla fest med ældste pigen(hun er så smuk i den fine kjole,ja det er hun nu altid,0).
I morgen spiller mellemste pigen fodbold kampe til jysk/ fynsk mesterskaberne,som vi selvfølgelig skal se.
Søndag skal der bages pizzasnegle til tvillingernes klassefødselsdag mandag(de fejrer klassens fødselsdag,så har alle børnene lidt mad med og der bliver leget forskellige lege:0)

Det var den weekend,håber I alle får en dejlig en af slagsen:0)

                                 Kh Laila.

8 kommentarer:

  1. Åh så fint skønne glade farver. Jeg pynter nogen gange til påske, men der går efterhånden år imellem det sker, da det kun bliver for mig selv. Kan dog glæde mig over pynten hos børnebørnene nu, hvor Hjalte er så stor, at han er med til at lave det.
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja,det er dejligt efter det har været vinter at kunne pynte med glade farver og mærke foråret:0)
      God dag til dig:0)

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  2. Jamen her er påskeæggene også begyndt at snige sig ind hist og pist.. Jeg har ingen fast tradition for hvornår, der skal pyntes op, men det passer vist meget godt med at de første æg kommer frem sådan en lille måneds tid inden.. ;0)
    Rigtig god weekend til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tænkte jeg nok;0)Har set de søde påske ophæng du har i din fine butik:0)
      God dag til dig:0)

      Slet
  3. Arj hvor er du da bare ude i herre-god tid. Hvad sker der lige for det? :)
    - her pynter vi ikke op til Påske. Tror jeg nok ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror også det er første gang ,jeg er så tidligt ude(hmmm og måske eneste gang;0)
      Men det er nu lidt hyggeligt at lave og kigge på bagefter:0)
      God mandag til dig:0)

      Slet
  4. tænkte lige i weekenden om jeg kunne slippe for at pynte til påske- gider ikke rigtig gå og samle det sammmen og pakke det ned bagefter- selvom jeg har nogle fine (af min mors) malede æg liggende på lager et sted ;-)

    SvarSlet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Påske- værtindegave 🧶

 Vi går med hastige skridt mod påske. Hvis du evt. skal til påskefrokost og skal have en værtindegave med, kunne en påskekurv med reste garn...